Gangnam China Style

Turbūt daugumai jūsų Pietų Korėjos dainininkas Psy pirmiausia asocijuojasi su 2012 m. išleistu hitu „Gangnam Style“ ir šiais metais pasirodžiusia daina „Gentleman“, bet iš tiesų Psy muzikiniame pasaulyje sukasi jau nuo 2001-ųjų metų. Jis buvo jau gerai žinomas gimtojoje Korėjoje iki tikra sensacija tapusios dainos „Gangnam Style“, kuri per rekordiškai trumpą laiką surinko daugiau nei 1 milijardą peržiūrų YouTube svetainėje. Dabartinis peržiūrų skaitliukas sukasi lėčiau, bet jau yra perkopęs 1,7 mlrd.

Nenuostabu, kad toks populiarumas sulaukė muzikos mylėtojų ir netgi profesionalių muzikos atlikėjų dėmesio. Pastarieji perdainavo „Gangnam Style“ skirtingose šalyse, skirtingomis kalbomis ir skirtinga tematika. Vien pažiūrėjus į lietuviškos muzikos pasaulį, galima išvysti/išgirsti profesionalų Deivido Zvonkaus ir Radži bei nežinomų dainos gerbėjų  perdainuotas versijas, ir netgi studentiškas išdaigas. Dabar įsivaizduokite, kas vyksta šimtą kartų didesnėse ir žymiai daugiau gyventojų turinčiose šalyse, ir kiek bei kokios kokybės perdainuotų „Gangnam Style“ dainų galima išgirsti. Žiūrint vaizdo klipą, režisūra bei specialieji efektai vaidina tokį pat svarbų vaidmenį kaip ir dainos žodžiai.

Jeigu pažvelgtumėte į milžinišką Kinijos muzikos rinką (angl. Chinese pop arba CPOP) ir paieškotumėte „Gangnam Style“, greičiausiai, kad pirmu numeriu jus pasitiktų „China Style“. Šis atlikėjos YangJin (kin. 杨谨) kūrinys seka originalios dainos tematiką ir dar prideda būrį merginų su bikini. Dainoje netrūksta Kinijos kultūros elementų – tipiško miesto kraštovaizdžio, Kinijoje pagamintų automobilių, kasdieniškų autobuso stotelės vaizdų – ir, žinoma, karštų merginų.

„China Style“ dainos žodžiais tarsi apžvelgiamas originalios korėjietiškos dainos paplitimas ir poveikis visame pasaulyje, pvz: „Nuo Niujorko, Londono, Tokijo, iki Šanchajaus – visi šoka šitą šokį [Gangnam Style]“ (kin. 从纽约伦敦东京到上海都跳这舞蹈). Toliau vardijami populiariausi naujienų kanalai ir vaizdo klipų dalinimosi kanalai kaip YouTube, o merginų pritariamieji balsai linksmai pabrėžia šokio paprastumą – jojimo arkliu judesys (kin. 骑马动作) ir kviečia visus prisijungti. Dainos pabaigoje pašiepiama, kad visame pasaulyje įprastas jojimo arkliu judesys tapo visiems žinomu šokiu, ir jeigu nori būti šiuolaikiškas, taip turi šokti kartu su visais (kin. 不跳你就落伍啦).

Kiniška „Gangnam Style“ dainos versija atskleidžia, jog genialumas slypi paprastume – linksmai perteiktas gyvenime įprastas jojimo arkliu judesys tapo šokiu, o pati daina – pasauliniu hitu, atnešusiu milijonus. Nors viskas taip paprastai skambai, bet muzika, režisūra ir linksmi vaizdo klipo epizodai atlikti labai profesionaliai. Tik lieka neaišku kiek kinų prisidėjo prie „Gangnam Style“ vaizdo klipo YouTube peržiūrų skaičiaus augimo, nes beveik visoje Kinijoje oficialiai prieiga prie YouTube yra blokuojama.

 

Autorius: Ignas Sakalauskas

Redagavo: Monika Dvirnaitė

 

Papildoma informacija

 

Autorius: Ignas Sakalauskas

Studijų metais išmaišęs Japoniją ir Taivaną, savo pomėgį technologijoms, Azijos kalboms ir kultūrai dažnai išreiškia ironiškuose ir linksmuose „informatiko“ straipsniuose.

Pasidalink šiuo straipsniu