Yasutoshi Ezumi: tarp modernizmo ir japoniškos tradicijos

Nuo tada, kai atradau japono Yasutoshi Ezumi liniją, visada su nekantrumu laukiu, ką naujo jis sukurs. Rudens-žiemos kolekcija 2015 ir vėl susilaukė didelio pasaulio dėmesio, o Vogue Italia net pakvietė dizainerį dalyvauti Milano mados savaitėje. Taigi, Ezumi – sparčiai kylanti dizaino žvaigždė.

 

Nuotrauka iš asmeninio Yasutoshi Ezumi archyvo

Nuotrauka iš asmeninio Yasutoshi Ezumi archyvo

Užtenka akim permest senesnes kolekcijas ir žvilgtelėti į naujausią, kad pastebėtum ypatingą architektūriškumą Yasutoshi Ezumi darbuose. Rudens-žiemos kolekcija 2015 įkvėpta modernisto-architekto  Ludwig Mies van der Rohe darbų, kurie pasižymėjo didelėmis erdvėmis, avangardiniu požiūriu į pokario architektūrą ir jos tolimesnę kryptį. Būtent tokios tendencijos vyrauja ir Ezumi kolekcijoje, kuri orientuota į gana paprastus rūbų siluetus, tačiau subtilenę ir šiuolaikišką jų interpretaciją. Beje, kolekcijos pavadinimas „Less is more“ taip pat pasirinktas ne atsitiktinai – tai Mies filosofijos ir kūrybos pagrindas.

Nuotrauka iš asmeninio Yasutoshi Ezumi archyvo

Nuotrauka iš asmeninio Yasutoshi Ezumi archyvo

Apdarų dominuojanti spalva – tamsiai mėlyna, prie kurios vyras derina kitas – miško žalią, ryškiai raudoną, juodą, chaki ir kt. Ezumi neatsisako raštuotos medžiagos (kuri įvairiomis formomis pasirodo kiekvienoje kolekcijoje), tačiau ją naudoja ne kaip pagrindą rūbo struktūrai išreikšti, o kaip akcentą, kuriantį aliuziją į Mies stilistikos motyvus. Dizaineris taip pat žaidžia su kailiu, palikdamas jį apykaklės apdailai, tad ir kitas šaltasis sezonas papuoš moteris šiltu ir švelniu pūkų gumulėliu. Beje, kalbant apie apykakles, būtina atkreipti dėmesį į netradicinį dizainerio sprendimą šaliką sukryžminti su dirželiu ir taip išgauti griežtos ir tvirtos moters įvaizdį. Vis dėlto, negaliu sakyti, kad tai neturi ir savotiško jaukumo, nors, manyčiau, kad tokį jausmą lemia ramių spalvų paletė.

Nuotrauka iš asmeninio Yasutoshi Ezumi archyvo

Nuotrauka iš asmeninio Yasutoshi Ezumi archyvo

Kolekcija vos ne pabrėžtinai plėvesuojanti, sluoksniuota  ir joje beveik nėra prie kūno priglundačių siluetų. Toks laisvės ir žingsnyje plėvesuojančio rūbo pojūtis – vienas iš japoniško dizaino stiliaus principų, dažnai pasitaikančių Yohji Yamamoto darbuose. Taigi Ezumi tęsia japonišką mokyklą, tačiau neatmeta vakarietiško modernizmo.

11128266_10205687701445840_1450369120_o

Nuotrauka iš asmeninio Yasutoshi Ezumi archyvo

 

Mano smalsumas ir susidomėjimas augo kiekvieną dieną, kol pagaliau aš išdrįsau su juo susisiekti ir užduoti keletą klausimų apie jo „Designare“ kolekciją, kuri buvo pristatyta prieš metus, Tokijo mados savaitės metu. Ne vieni mados namai pristatė savo rudens-žiemos kolekcijas, tačiau dizainerio Yasutoshi Ezumi man pasirodė viena įsimintiniausių. Kūrėjo darbai pasižymi išskirtine struktūros ir formų kombinacija, kuri stebėtinai pabrėžia moteriškumą ir jaunatvišką žaismą. Daug dėmesio skiriama linijoms ir siluetui, o spalvinė įvairovė tiesiog nepakartojama. Atskirus rūbus lengva derinti ir dėvėti. Iš karto po pristatymo Ezumi buvo apdovanotas DHL Designer Award už unikalią dizaino koncepciją ir aukštą meistrystę.

Nuotrauka iš asmeninio Yasutoshi Ezumi archyvo

Nuotrauka iš asmeninio Yasutoshi Ezumi archyvo

 

Ką reiškia būti dizaineriu? Ko reikia norint juo tapti?
Aš visada svajojau tapti mados dizaineriu, jaučiau, kad būti įtrauktam į kūrybinį procesą yra natūralu. Tad manau, privalai mylėti tai, ką darai.

Kas privertė atsigręžti į dizainą?
Kai pirmą kartą pasiuvau drabužį.

Jūsų dizainas visuomet labai konstruktyvus ir struktūruotas. Iš kur tokios savybės ir kūryba?
Pirmiausia, atkeliauja idėjos temai ir visuomet stengiuosi atlikti tyrimą ta pasirinkta tematika. O ir mano kompanijos koncepcija tokia: „Kūrybos idėja atkeliauja iš logikos gyvenime, fenomenų, visuomenės, kultūros ir aplinkos”, todėl stengiuosi pilnai suprasti pasirinktos temos logiką, ir po to jungti skirtingų idėjų elementus, kad galėčiau išgauti kažką visiškai naują. Toks ir turėtų būti dizainas.

Ar laikote savo dizainą japonišku?
Mano pamatai japoniški, todėl ir kūrybinis procesas skiriasi nuo vakarietiško dizaino suvokimo.

Pakalbėkime apie praeitų metų rudens-žiemos kolekciją Designare. Kas įkvėpė? Gal galėtumete papasakoti, koks buvo kūrybinis procesas ir įsimintiniausius momentus?
Designare… Žodis „dizainas” kilęs iš lotyniško termino designare, reiškiančio išryškinti, išskirti, planuoti. Todėl vienas iš dizaino apibrėžimų galėtų būti toks „Elementų komponavimo planas, kuriuo pasiekiamas specifinis tikslas”. Pagrindinė inspiracija šiam sezonui buvo paklausos ir tiekimo santykis, kitaip tariant, dizainas ir masinė produkcija. Taip pat sėmiausi įkvėpimo iš Charles ir Ray Eames namo struktūros.
Eames namas buvo pastatytas iš surenkamųjų dalių ir medžiagų, kurios atkeliavo tiesiai iš lentynų, pritaikytos masiniam vartojimui. Tokia idėja virto to laikmečio epochine architektūra. Rėminė namo konstrukcija įrengta 2.25×6 metrų plotyje ir pagaminta iš plieno. Namo išorė – spalvotas modernus menas, o tuo tarpu interjeras buvo paprastas ir minimalistinis. Taigi, naudodamas fabrikuotas industrines dalis, dizaineris sukūrė originalią ir nuotaikingą erdvę. Įkvėptas šios Eames namo idėjos bandžiau sukuri naują ready to wear stilių.
Šis sezonas atspindi norą perdėlioti jau turimus elementus ir apdarų detales ir sukurti naują dizaino formą ir mados panaudojimą.

Rudens-žiemos kolekcijos 2014 pristatymas buvo stulbinantis. Papasakokite plačiau.
Apie Eames namus sužinojau tyrinėdamas žodžio „dizainas” kilmę. Mane sužavėjo Eames namo perorganizavimas jau turint įvarias dalis ir kažko naujo sukūrimas. Todėl pagalvojau, kad norėčiau tą patį pritaikyti ir savo mados dizaine.

Kas sunkiausia kuriant naują kolekciją?
Išgryninti idėjų gausą į vieną vienetą. Kiekviena idėja yra ypatinga, tačiau sunku surasti pačią geriausią. Jei atrandu ją kurdamas, procesas paspartėja.

Ar Japonijoje mada yra sunkus pasiekti verslas? Kaip pradėjote savo liniją?
Tai sunkus biznis visame pasaulyje. Aš įkūriau savo namus, nes baisiai to norėjau. Kompanija privalo turėti gerą strategiją ir vadybą.

Kaip manote, kokia yra mados paskirtis? Ką ji Jums reiškia asmeniškai?
Mada yra rūbai, pareiškimas ir atmosfera. Man tai kūryba.

Ar Jūsų kuriamas dizainas skirtas kiekvienai merginai, o gal kuriate specifiniam moterų tipui?
Man patinka kurti drabužius ir pats kūrybos procesas. Negaliu pasakyti, kad tai kiekvienai merginai. Turbūt tik toms, kurioms patinka.

 

Teksto autorė: Teklė Jasenkaitė

Interviu publikuotas www.swo.lt

Autorius: BalticAsia

Profesionalus žvilgsnis į Japoniją, Kiniją ir Pietų Korėją.
[—]
Professional approach to Japan, China, and South Korea.
[—]
日本・中国・韓国について

Pasidalink šiuo straipsniu