K-POP: nauja jėga pop muzikos pasaulyje

2ne1

2NE1: Hip-hopo kvartetas, susikūręs 2009 metais ir dar žinomas kaip ”female Big Bang”

 

K-pop fenomenas pasaulyje

Nuo 1990-ųjų vidurio korėjiečių pop kultūra ėmė susilaukti vis platesnio tarptautinio dėmesio, kol  galiausiai virto pasauliniu fenomenu, vadinamu ‘’Korėjos banga’’ ( angl. the Korean Wave, korėjietiškai – Hallyu) ir apimančiu korėjiečių serialus, filmus bei pop muziką.

Nors korėjiečių pop muzikos ištakos datuojamos dar nuo 19 amžiaus pabaigos, šiuolaikinėje kultūroje ji yra geriau žinoma kaip K-Pop. Pastarasis terminas atsirado 1990-aisiais, kai korėjiečių pop dainininkai, priklausę  didžiausioms Pietų Korėjos pramogų verslo agentūroms, pradėjo savo ilgą bandymų ir klaidų kelią, nuolat siekė pripažinimo, pradedant kaimyninėmis ir baigiant tolimiausiomis pasaulio šalimis. 2000 metais K-Pop dievaičiai  jau visiškai buvo užkariavę Kiniją, Japoniją, pietryčių Aziją, Europą, JAV, Kanadą, Australiją, Rusiją ir Afriką.

2011 m. birželio mėn. ‘’Sisa Journal’’ straipsnyje rašoma, kad pasaulinė ‘’Korėjos banga’’ pradėjo ‘Skaitmeninį šilko kelią’, kuris dalinasi nauja kultūra, nepaisant geografinių, rasinių ir kultūrinių skirtumų.

boa

BoA: Solo daininkė, atlikusi savo pirmąjį debiutą dar būdama 13-os metų. Pirmoji K-Pop daininkė, užkariavusi Korėją ir Japoniją nuo pat savo karjeros pradžios

K-Pop iškilimo sėkmės faktoriai

Daugelyje šaltinių vienareikšmiškai pripažįstama, kad K-Pop iškilimui pasauliniu mastu lemiamos reikšmės turėjo internetas, kuris tapo svarbiausia platforma dalinantis informacija apie naujai susikūrusias muzikos grupes bei populiarinant jų hitus. Vėliau atsiradę socialiniai tinklai tik paspartino šį procesą. Šiuo atveju, tokią sėkmingą terpę puikiai išnaudojo korėjiečių grupės ‘’The Wonder Girls’’, ‘’Girls’ Generation’’, „SHINee”, „KARA” – jų video klipai lyg šviesos greičiu išpopuliarėjo todėl, kad šių grupių gerbėjai greitai įsitraukė į  savo pop dievaičių dainų bei šokių pamėgdžiojimą, nufilmavimą ir savo pasirodymų talpinimą YouTube kanale, iki šiol kurstantį masines video klipų peržiūras.

Praeityje korėjiečių pop ir šokių grupės turėjo truputį kitokią reputaciją nei dabar. Buvo manoma, jeigu dainininkas ar daininkė yra gražūs, reiškia, jų išvaizda neatitinka dainavimo ir talento įgūdžių.  Klasikinę grupę sudarydavo  vienas vokalistas ir jam pritariančios figūros. Šį mitą galutinai sugriovė ‘’TVXQ!’’, ‘’Girl’s Generation’’ ir ‘’Big Bang’’, kai po lygiai galėjo dainuoti ir šokti visi grupės nariai.

Unikali „žvaigždžių fabriko” sistema prasidėjo 2000-aisiais. Didžiausios Korėjos agentūros – SM Entertainment, YG Entertainment, JYP Entertainment parengė fundamentalią pop žvaigždžių ‘’gaminimo’’ strategiją, apimančią jaunų talentų paieškas, ugdymą, jų iškėlimą ir populiarinimą. Muzikos marketingas ir reklama, kompozicijos, dekoracijos, choreografija, stiliaus koordinavimas – viskas yra suplanuota integruotos vadybos sistemos.

Kaip ši sistema veikia, pažiūrėkime žemiau esančioje schemoje:

 

kpop-schema

 

Ilgai netruko ir pačiai P.Korėjos vyriausybei pastebėti, kad K-Pop tampa realiu verslu, turinčiu stiprų eksporto potencialą. 2011 metais Bloomberg TV laidoje ‘’Monacle’’ buvo pareikšta, kad P.Korėjos pop kultūros produktai tampa vyraujančia industrija, galinčia išlaikyti visą savo šalį.

2pm

2PM: Triuškinančiai populiari jaunuolių grupė, išgarsėjusi savo hitais ”Again&Again” ir ”HeartBeat”

Kas žymi K-Pop sėkmės pradžią Europoje?

K-Pop sėkmės ir įtakos Europoje pradžia yra laikomas koncertinis turas SMTOWN LIVE WORLD TOUR Paryžiuje, vykęs 2011 m. birželio mėn. Nors renginio organizatoriai planavo skirti tik vieną dieną K-Pop pasirodymams, bet pačių gerbėjų dėka koncertas buvo pratęstas dar vienai dienai. Bilietų kainos į pirmajį koncertą siekė nuo 45 iki 200 eurų ir į 7000 žmonių stadioną visi bilietai buvo išparduoti per 15 minučių! Gerbėjai papildomų bilietų ir antros dienos pasirodymų išsireikalavo „flash-mobų’’ protestais, vykdytais priešais Luvro muziejų, nacionalinį Prancūzijos kultūros pasididžiavimą. Taigi antras neplanuotas pasirodymas įvyko – scenoje pasirodė tokie K-Pop dievaičiai kaip ‘TVXQ!’’, ‘”Super Junior’’, ‘’Girl’s Generation’’, „SHINee”, „f(x)”. Šias grupes dar Čarlio de Golio oro uose pasitiko 1500 gerbėjų iš Prancūzijos, Jungtinės Karalystės, Italijos, Šveicarijos.

Paryžiaus ’Flash-mobai’’ tapo pavyzdžiu ir kitiems didmiesčiams – Londonui, Niujorkui, Mechikui ir Peru, kviečiantiems koncertuoti K-Pop atstovus. Gal ateina metas ir Vilniui? 😉

ŠTAI IR ATĖJO TA YPATINGA DIENA! Karaliaus Sedžiongo instituto ir MRU organizuojamos Korėjos kultūros dienos įsibėgėja ! Šiandien, t.y. gegužės 22d. 16val. esate visi laukiami Vilniaus Mokytojų namų kiemelyje, Vilniaus g. 39!!! Čia vyks pirmasis rimtas K-Pop konkursas, kurio metu daug drąsuolių demonstruos savo talentus ir meilę korėjiečių pop muzikai. Ateikite, įsiliekite į bendraminčių kompaniją ir būkite maloniai nustebinti! Iki!

 

 

Autorius: BalticAsia

Profesionalus žvilgsnis į Japoniją, Kiniją ir Pietų Korėją.

Pasidalink šiuo straipsniu