Kinų socialiniai tinklai ir verslas: Wechat, Baidu, QQ

Šiandien nestinga pavyzdžių, kai į Kinijos rinką nori patekti net didžiausios bei sėkmingiausios vakariečių kompanijos, bet galiausiai jos patiria fiasko. Milijardo žmonių rinka traukia net ir Lietuvos verslininkus. Tačiau, istorija rodo, kad kinų kultūriniai skirtumai veda prie nesusipratimų jau ilgus metus ir dabartiniai kinų socialiniai tinklai – ne išimtis.

Ar lengvai patikėtume, kad Kinija neįsileidžia tokių milžinių kaip Airbnb ar Max Factor? Ir netgi Coca Cola korporacijai teko iš esmės pervadinti savo prekinį ženklą, kad tik jos produkcija pasiektų dosnius, be galo išlaidauti mėgstančius kinų vartotojus. Dar vos atmenamais 1927-ais, kai Coca Cola pirmą kartą pasirodė Kinijoje, šio prekinio ženklo pavadinimas buvo išverstas kinams artimiausiais sintaksiškai – “Ke Ke Ken La“, bet visiškai nesąmoningas savo prasme, pažodžiui reiškusia “buožgalviai, graužiantys vaškę“. Kai Coca Cola suprato klaidą, savo prekinį ženklą pakeitė į “Ke Kou Ke Le“ (可口可乐), šįkart su kurkas vartotojams patrauklesniu vertimu “skanu ir malonu“. Taip Coca Cola tapo sėkmingiausiu prekės ženklo pakeitimo pavyzdžiu Kinijos importuojamos produkcijos istorijoje.

Taigi svarbiausia įsidėmėti – kas yra auksas San Franciske, Silicio slėnyje, tas gali būti neverta nė sudilusio skatiko Kinijoje.

Socialiniai tinklai – raktas į Kinijos rinką

Aukščiau pateikta mintis kaip niekam kitam galioja ir kinų socialiniams tinklams – norėdami pasiekti Kinijos vartotojus, galime pamiršti apie reklamą Facebooke, Google, Youtube, Instagram ar komunikaciją su potencialiu klientu per Skype. Tai yra esminis atsakymas, kodėl, tarkime, lietuvių verslininkai yra išvertę savo tinklalapių informaciją kinų kalba, tačiau išlieka nepastebimi Kinijos gyventojų.

Norėdami atsidurti Kinijos pirkėjų akiratyje, turime naudoti išskirtinai Kinijoje populiariausius socialinius tinklus. Žemiau pateikiamas TOP kinų socialiniai tinklai. Šio dešimtuko pagalba galite efektyviausiai užmegzti tiesioginius ryšius su verslo partneriais ir pirkėjais.

WeChat

Tai yra Tencent kompanijos socialinio tinklo platforma mobiliuosiuose telefonuose, kuri iš dalies yra socialinių tinklų sistema, iš dalies elektroninės komercijos platforma ir, galiausiai, marketingo instrumentas. Šiuo metu turinti virš 1.058 milijardo vartotojų.

Baidu Tieba

Didžiausia kinų komunikacijos platforma (online forumas), įkurta kinų milžiniškos kompanijos, paieškų sistemos Baidu. Turi virš 300 milijonų vartotojų.

Tencent QQ

Programa, kurios pagrindinė funkcija yra suteikti greitųjų žinučių (ang. instant messaging) paslaugą, ir kurios ekvivalentas galėtų būti vakarietiškas Twitter. Tam, kad pritrauktų kuo daugiau vartotojų, Tencent QQ yra išvysčiusi ir kitas paslaugas – vadinamąjį mikroblogingą (t.y. galimybę savo paskyroje pasidalinti vienu sakiniu, nuotrauka, tinklalapio nuoroda ar kitu tinklaraščiu mažu elementu), internetinius žaidimus, muziką, apsipirkimo galimybę, tiesioginį pokalbį tarp žmonių grupių, naudojant balsą, kaip Skype. Programoje yra užregistruota virš 900 milijonų paskyrų.

Sina Weibo

Vienas didžiausių socialinių tinklų Kinijoje ir “mikroblogingo“ platforma, kuri taip pat gali būti laikoma Twitter atitikmeniu. 2018-ais metais kovo mėnesį+ prie Sina Weibo prisijungė virš 400 milijonų vartotojų. Šis tinklas siūlo ir tarptautinę versiją, tačiau jos dydis siekia vos penktadalį originaliosios.

Youku Tudou

Keliais žodžiais tariant, kiniška “Youtube“ versija, operuojanti kaip bene visam pasauliui gerai žinomos korporacijos Alibaba Group dukterinė kompanija. Šaltiniuose teigiama, kad ši platforma turi beveik 600 milijonų aktyvių vartotojų.

Douban

Šis socialinis tinklas yra skirtas norintiems išreikšti save ir viešai pasidalinti savo gyvenimo būdu. Šioje platformoje dažniausiai diskutuojama apie knygas, filmus, muziką ir renginius. Ši internetinė erdvė suteikia galimybę laisvai parsisiųsti vartotojo patalpiną elektroninį ar garso dokumentą. Taip pat algoritmai veikia taip, kad vartotojai vienas kitą lengviau suranda pagal panašius pomėgius ir interesus. Skaičiuoja, kad platformoje šiuo metu yra apie 154 milijonus žmonių.

Meitu

Kiniškas Instagram atitikmuo. Meitu kaip socialinio tinklo platforma iškilo po ilgai gyvavusio Meipai prekės ženklo žlugimo, įvykusio dėl nesėkmingos konkurencijos su panašaus pobūdžio kompanija, kai galiausiai abi konkurentės pakenkė savo elektroninei reputacijai. Meitu sulaukia apie 455 milijonus aktyvių lankytojų per mėnesį, iš kurių, maždaug 80 procentų yra moterys. Tai reiškia, kad ši platforma tobula, norintiems reklamuoti moteriškus profuktus.

Zhihu

Tai yra klausimų-atsakymų platforma, labai panaši į anglų Quora. Kita vertus, panašu, kad Kinijoje Zhihu reiškia kur kas daugiau nei vakarų pasaulyje Quora. Priežastis ta, kad santykinai sulaukiama žymiai didesnės reakcijos per įrašų pamėgimus, nemėgimus ar komentarus. Maža to, jeigu vartotojams patiko autorių įrašai ar ilgesni rašiniai, jie netgi gali atsidėkoti autoriui nedelsiant pervedant kažkiek jam pinigų per WeChat. Didžiausią autoritetą įgiję įrašų autoriai netgi gali būti pakviesti TED lygio viešai kalbai su galimybe atsakyti į vartotojų klausimus, kuri taip pat bus finansiškai apmokama tų pačių vartotojų. Šiuo metu Zhihu lankytojų skaičius – apie 100 milijonų per mėnesį.

Meituan – Dianping

Vakariečių Yelp analogas, nepaprastai naudingas besiruošiantiems, ar jau operuojantiems verslą Kinijoje. Ir vėlgi Kinija siūlo kur kas daugiau nei originali Yelp programėlė. Meitual-Sianping ne tik kaupia vartotojų atsiliepimus apie jiems suteiktas paslaugas, pavyzdžiui, baruose, grožio salonuose, viešbučiuose, sporto klubuose, bet vartotojai taip pat gauna aibę informacijos ir kitų vartotojų nuotraukų, nuolaidos kodų. Platforma orientuojasi į 20- 35 metų vartotojus iš dinamiškiausiai augančių Kinijos miestų – Pekino, Šanchajaus, Guangžu.

Momo

Kiniškas Tinder. Šios platformos biudžetas daugiausiai susidaro iš reklamos, ir, reikia pabrėžti, kad ta pati kompanija yra paleidusi reklamos platformą ne internetiniams mažmenininkams. Kitaip tariant, besireklamuojantieji gali orientuotis į klientą priklausomai nuo jo gyvenamosios vietos. Pavyzdžiui, kai vartotojai ieško potencialių pasimatymų, reklamuotojai gali pasiūlyti patrauklias nuolaidas būtent tuose baruose, šalia kurių yra atitinkami vartotojai. Per mėnesį Momo apsilanko virš 108 milijonų vartotojų.

Kinų socialiniai tinklai ir jų ekspertai atskleidžia, kad geriausia išsirinkti ir kryptingai dirbti ties 2-3 socialiniais tinklais, susiejant juos su savo verslo oficialiuoju tinklalapiu, o ne blaškytis ir investuoti į visus iš eilės tikintis, kad gal netyčia pasiseks. Taip pat pabrėžiama, kad vakariečiai neturėtų nuvertinti interneto forumų reikšmės – vakarų šalyse jie po truputį jau pradeda merdėti, tuo tarpu Kinijoje – tai labai klestinti platforma, tik reikia atkreipti dėmesį, kad forumo niša atitiktų planuojamos reklamos turinį, kuris žada ne tik aukštos kokybės produktą, bet ir gražiai atskleidžia jo priešistorę.

Autorius: BalticAsia

Profesionalus žvilgsnis į Japoniją, Kiniją ir Pietų Korėją.

Pasidalink šiuo straipsniu