Taivano kino pristatymas rugsėjo 19 – 21 dienomis

Vilniaus universiteto Azijos ir transkultūrinių studijų institutas ir Azijos menų centras kviečia susipažinti su Taivano kinu. Šeštajame ir septintajame dešimtmečiuose Taivanas kūrė išskirtinį kokybišką kiną, kuris, pasikeitus politiniam klimatui, buvo pamirštas ir nugulė į archyvus. Tik 2012 m. Taivano kino institutas inicijavo projektą restauruoti ir naujam gyvenimui prikelti populiariuosius taivaniečių kalba kurtus filmus.

Tris skirtingų žanrų kultinius Taivano septintojo dešimtmečio filmus kviečiame išvysti rugsėjo 19 – 21 d. Filmus pristatys ir po filmų diskusiją ves Rytų Azijos kino ekspertai prof. Chris Berry (King‘s College London) ir dr. Ming-yeh T. Rawnsley (School of Oriental and African Studies, University of London).

Rugsėjo 19 d. 17.00 val. VU ATSI J. Kovalevskio aud. (Universiteto g. 5, Vilnius)

Fenikso seserų kerštas (Vengence of the Phoenix Sisters / 三鳳震武林)

1968 | Režisierius: Chen Hongmin

Renginį pradėsime Prof. Chris Berry ir Dr. Ming-yeh T. Rawnsley trumpa paskaita apie Taivano kiną. Po paskaitos (17.30) mokslininkai pristatys vakaro filmą – „Fenikso seserų kerštas“, o po filmo pakvies į diskusiją ir atsakys į klausimus.

Fenikso seserų kerštas (Vengence of the Phoenix Sisters / 三鳳震武林)

Šio rytų kovos menų filmo pradžioje banditai nužudo buvusį šerifą ir jo žmoną. Tarnas išgelbsti jų tris dukreles, kurias nugabena į saugią vietą, tačiau jos užauga atskirtos viena nuo kitos. Praėjus 15 metų, kiekviena iš jų nusprendžia atkeršyti už tėvų mirtį. Vyriausioji sesuo Xiufeng sumano apsimesti vyru ir, vykdydama įvairius žygdarbius, ieško tėvų žudikų. Kelyje ji sutinka ir savo seseris Qingfeng ir Zhifeng. Jas abi pakeri nepažįstamas gražuolis. Ar Qingfeng ir Zhifeng išsiaiškins, kad iš tikrųjų šis vyras – jų sesuo Xiufeng? Ar visos trys „feng”(taivaniečių k. feniksas) seserys ras banditus ir atkeršys už savo tėvų mirtį?

Rugsėjo 20 d. 17.00 val. VU ATSI J. Kovalevskio aud. (Universiteto g. 5, Vilnius)

Elnių kario fantazija (Fantasy of the Deer Warrior / 大俠梅花鹿)

1961 | Režisierius: Zhang Ying

Miško gyvūnai gyvena darnoje. Tačiau vieną dieną medžių apsuptam rojuj kyla pavojus, kai gauja vilkų nusprendžia užpulti ėriukus. Paukšteli yra siunčiamas įspėti Dėmėtąjį Elnią, bet Dėmėtasis Elnias kaip tik tuo metu kovoja su Elniu Vapičiu dėl Panelės Elnės dėmesio. Kai Dėmėtasis Elnias galiausiai pasirodo miške, jau būna per vėlu. Suktoji Lapė, pavydinti kukliai bei skaisčiai Panelei Elnei, nusprendžia šią apgauti, įtikindama ją, kad Dėmėtasis Elnias mirė. Už tai iš miško ištremta Lapė nusprendžia susimokyti su vilkais. Ar miško bendruomenė sugebės susivienyti ir atremti naująjį priešą?

„Elnių kario fantazijos” personažai nėra animacinės figūros – tai žmonės, apsirengę gyvūnų kostiumais. Jie šių dienų žiūrovams primena ne tik apie „Ezopo pasakėčias”, tačiau ir apie cosplay estetiką, suteikdami filmui tiek komišką, tiek ekscentriškai „trenktą“ atmosferą. Šis kultinis filmas netelpa į nei vieno kino žanro rėmus ir neturi sau lygių visame taivanietiškame kine. Ką šiame filme simbolizuoja gyvūnai? Ar miškas ir jo gyventojai – Taivano alegorija? „Elnių kario fantazija“ sulaukė daug interpretacijų, apie kurias po filmo kalbės ir diskutuoti pakvies Rytų Azijos kino ekspertai Prof. Chris Berry ir Dr. Ming-yeh T. Rawnsley.

Elnių kario fantazija (Fantasy of the Deer Warrior / 大俠梅花鹿)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

21d. 17.00 val. Užupio menų inkubatorius (Užupio g. 2A, Vilnius)

Nuotaka, kuri sugrįžo iš pragaro (The Bride who has returned from Hell /地獄新娘)

1965 | Režisierius: Xin Qi

Nuotaka, kuri sugrįžo iš pragaro (The Bride who has returned from Hell /地獄新娘)

Filmo įvykiai rutuliotis pradeda nuo laivo avarijos. Randamas vyro kūnas. Nors įvykio vietoje surandama ir moters rankinė – kūnas, deja, neaptinkamas. Verslininkas Vang‘as Jimingas yra linkęs manyti, kad jo žmona išnyko kartu su savo mylimuoju ir buvo pasiglemžta jūros. Besijausdamas įskaudintas ir pažemintas, Jimingas negali parodyti atitinkamo dėmesio ir meilės savo dukrai Šujuanai ir įgyja nerūpestingo tėvo reputaciją. Jimingas pasamdo Bai Ruimei būti privačia Šujuanos mokytoja. Pagrindinio herojaus namuose taip pat yra dar viena mergina – A Lan – Jimingo pasamdyto valdytojo Liu anūkė. Ruimei priima abi mergaites po savo sparnu. Vėliau paaiškėja, kad Rumei yra ne kas kita kaip Jimingo žmonos sesuo, kuri atvyko į Taivaną iš Singapūro išsiaiškinti paslaptingos sesers žūties.

 

„Nuotaka, kuri sugrįžo iš pragaro“ yra naujų žanrų ir naujų istorijų paieškos Taivano kine pavyzdys. Filmas meistriškai adaptuoja Victoria Holt romano „Melyno šeimininkė“ (Mistress of Mellyn) siužetą įtraukiant trilerio, gotikos ir romantikos elementų.

Renginiai nemokami.

Autorius: BalticAsia

Profesionalus žvilgsnis į Japoniją, Kiniją ir Pietų Korėją.

Pasidalink šiuo straipsniu